måndag 3 oktober 2011

Mera lappteknik 5A och 5B

Fler arbeteten i lappteknik är klara. Här redovisar eleverna med egna ord.


Jag har gjort ett sminkskrin.
Jag har använt symaskin, tråd, blixtlås och tyg. Först ritade jag mönster sen målade jag dem. Andra gången letade jag efter rätt tygbitar och sydde ihop dem. Och sen sydde jag ihop alla tillsammans och sen var jag klar. Jag tycker att mitt sminkskrin blev fint och bra.
Izabella 5B


Jag har gjort ett pennskrin.
Jag använde tyg, blixtlås, sax och nålar. Jag sydde först ihop några tyglappar och sen sydde jag på blixtlåset. Jag tycker det blev bra.
Oskar 5B


Jag har gjort en värmekudde.
Jag har använt tyg och symaskin.
Jag har gjort så här. Först klippte jag ut tygbitar sen så sydde jag ihop dom sen tog jag i den värmekorn sen var den klar.
Den blev bra för den blev liten som jag.
Mathilda 5A


Jag har gjort en grytlapp.
Jag har använt bomullstyg, sax, tråd och sytt förhand och på maskin.
Jag började med att klippa ut bitar till översidan som skulle vara av lappteknik och undersidan var ett redan färdigt kattmönster och så sydde jag ihop det.
Jag tycker att den blev färgglad, användbar och snygg.
Henni 5A


Jag har gjort en kudde!
Jag har använt tyg i nyanserna blå och vit. Symaskin, tråd, sax mm.
Jag är nöjd med min kudde.
Sara 5B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar