onsdag 12 september 2012

Lappteknik åk 5

Läsårets första slöjdarbeten är klara.


Jag har gjort en kudde.
Jag har använt symaskin,tråd,sax,nål, nålar,bomullstyg och polyestervadd.
Jag började att rita ut vilka färger jag skulle ha, sedan skulle jag vi göra ett mönster och klippa lapparna efter mönstret, sen skulle jag sy med maskinen, när man hade gjort det skulle jag välja ett tyg till baksidan till min kudde. När jag hade gjort det jag sy ihop baksidan och till sist så skulle jag stoppa kudde och sy ihop den.
Alexandra P 5B



Jag har gjort en kudde av lappteknik.Och jag använde bomullstyg, sax, nålar, symaskin, synål, tråd,polyestervadd.Jag började med att välja tyger till min kudde.Sen klippte jag ut mina typbitar och sedan nålade jag ihop bitarna ochsydde ihop dem. Och sen sydde jag på en bakdel och sen stoppade jag kudden.Och sen sydde jag ihop hålet med tråd och nål.
Kevin J 5B


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar