fredag 13 september 2013

Årets första miljökassar


Linn

Jag har gjort en miljökasse.Jag har använt bomullstyg,sax,symaskin.Jag började med att välja vad jag skulle ha för tryck på min kasse. När jag hade valt så ritade jag på ett kalkeringspapper sen klippte jag ut det o la det på tygbiten och strök pappret så det fastnade sedan tryckte jag. medans det torkade så sydde jag mina handtag.Till nästa gång så sydde jag ihop hela min kasse sen på handtagen. sen strök jag min kasse lite lätt.Jag blev nöjd med min kasse särskilt med mitt A.Alice S 6 b


Jag har gjort en miljökasse.
Jag har använt sax,tråd,nål,bomullstyg och textilfärg.
Jag började med att rita en skiss på hur trycket skulle se ut. Under tiden när färgen torkade så började jag med mina handtag. Jag strök på trycket på kassen och sedan sydde jag kanterna till själva påsen. Jag sydde upp en liten bit där handtagen skulle sys fast. Jag sydde en kvadrat  på handtagen och vände kassen på rätt håll.
Jag tycker att den blev väldigt fin.Och jag är väldigt nöjd med hur det blev.
Ida B klass 6b Emoji


Jag har gjort en miljökasse.
Jag har använt symaskin,sax,papper, skumgummi. Jag började med att göra en ritning sen klippte jag ut bokstäverna sen tryckte vi bokstäverna med färg och skumgummi,när vi var klara med det så sydde vi kanterna och sydde fast handtagen och sen var vi färdiga!:)
Felicia 6a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar