De konkreta målen och den
konkreta bedömningen nedan grundar sig på vad som står i grundskolans
nationella kursplaner och betygskriterier. Dessa finns tillgängliga på www.skolverket.se.
Konkreta mål
Du ska
ges förutsättningar att
•
formge och framställa ett slöjdarbete i bundet broderi med hjälp av lämpliga
redskap och verktyg, tex broderi nål och sax, och lämpliga hantverkstekniker
tex korsstygn eller tvistsöm.
• välja
och motivera tillvägagångssätt i ett slöjdarbete genom idéutveckling,
övervägande, framställning där hänsyn tas till kvalitetsaspekter.
•
värdera ditt färdiga slöjdarbete.
• ge ett omdöme om din arbetsinsats och hur
den påverkat resultatet.
|
Arbetssätt/redovisningssätt
Du kommer att få
utforma ett personligt bundet broderi.
Vi kommer att ha
gemensamma genomgångar där jag bla pratar om monogram, du kommer att få
arbeta individuellt med muntliga och skriftliga instruktioner.
Du kommer att få
redovisa ditt färdiga arbete och din process från början till slut genom att
tex skissa, göra ritning , fotografera och skriva.
|
Konkret bedömning
Vi gör alltid bedömningen med hjälp av bedömningsmatrisen.
Vi tittar på din förmåga till idéutveckling, övervägande,
framställning och värdering.
|
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar